söndag 21 april 2013

Touchdown

Hej från nästan Katrinedal. Alltså det skulle vara så fint att bo bara några hundra meter längre västerut, så kunde vi säga att vi bor i Katrinedal, det låter så fint. Men vi bor alltså i Harittu. Det låter också helt... Nja. Höm. Lite som Runosbacken, sitter inte riktigt i munnen. Ha-rit-tu, det låter som harakka och ett mycket fult finskt ord tillsammans. Hehehe, och eftersom jag är lite vrickad i huvudet efter min språknörd till far så sitter jag nu och tänker ut vad motsvarande namn skulle bli på svenska. Om harakka är skata... så bor vi i Skatitta. Hahahaha neeej jag är för lustig nu...

Slap. Okej, seriös töntvarning. Pust.

Innerst inne är jag antagligen lit frustrerad över att vara så jädrans krasslig att jag bara orkar sitta på soffan och gosa med paddan fast det finns tolvmiljonertusensjuhundra lådor att packa upp. Men åhå. Kyll se siitä.

Inga kommentarer: