tisdag 9 april 2013

Det blir bra

Hej, har jag berättat att jag har en ny Nokia Lumia 820? En rröd Lumia? Jee? Men kan ni fatta att den ännu ligger prydligt kvar i sin låda med plasthöljet på eftersom jag inte har tid att börja pilla på den? Det är pa-te-tiskt.

Nåjo, nåjo. Det råder ingen brist på saker att se fram emot här. Överstökad flytt, nytt hem, vappkalas, tid att pilla på telefon, und so weiter und so weiter.

Har jag berättat att vi inte längre äger den bostad vi bor i? Och att vi inte ännu har skrivit på och blivit ägare till den bostad vi ska flytta in i? Tekniskt sett är vi alltså hemlösa.

Men hörni, har jag berättat att den där chilenska familjen som bor här i Runosbacken och som är så trevliga, har jag berättat att mannen jobbar i renoveringsbranschen och att han har lovat göra om behövliga ytor i vår nya bostad till ett facilt kompispris? Yeeeei! Och att vi tycks få helt bra med kånkhjälp?

För att sammanfatta: det håller på att lösa sig.

Inga kommentarer: