tisdag 12 februari 2013

Tempus habeo

Jag vågar nästan inte skriva om det här för att inte jinxa det...

Jag har tid.

Förstår ni, jag har tid att jobba, tid att göra läxor, tid att öva både piano och sång OCH tid att ta det lugnt med en bok. Tid att träna yoga, tid att frikkin' städa.Vad är det riktigt som händer? Alltså hallå, idag har jag skrivit ett inlägg på min spanska blogg och nu skriver jag här på den svenska. Två blogginlägg. Jag har tid att mejla, planera, uppdatera, fundera och fast bara sitta och dagdrömma om jag vill.

Igår samma sak: tid för allt, en sak i sänder, lugnt och jämnt.

Det är något lurt på gång nu. Det luktar lite lugnet före stormen, det här.

Herregud, nördigare rubrik får man leta efter. Är det så att min inre nörd tittar fram när jag varvar ner, eller?

Inga kommentarer: