onsdag 27 februari 2013

kicksen

Heja, vårsolen! Vitsi, det är vårigt nu. Ni vet när man gå på trottoaren och ser hur snön och isen håller på att  smälta bort så att allt som blir kvar är asfalt och en tjock matta av grus, och gruset dessutom blänker i det starka solskenet (som man inte riktigt fattar var DET kom ifrån, det var ju januarisvart helt nyss) och så hör man fågelkvitter på köpet - den känslan?

Sen tittar man på Forecas vädertjänst och ser att det ska bli minus femton och snöoväder till helgen (jo jag vet, jag veet: man = jag). Jag tyckte att det var lite onödigt med så där mycket snö och kyla. Lite dålig planering från vädrets sida.

Hur som helst, det här med solsken efter en lång parentes är alltid en kick!

Vet ni vad som också är en kick? Lunchdejtar. Jag har lyckats träffa många fina typer över lunch på sistone, och trenden ser ut att fortsätta över de närmaste veckorna. Idag åt vi med Jutta och Annie på bästa sushistället i stan, Kado Sushi i saluhallen. Herregud, vad det var gott. Sushi ska vara just så där gott, och så ska man få snarvla om allt och inget och bara vara sig själv. Då blir åtminstone jag på gott humör.

Inga kommentarer: