måndag 10 december 2012

Kören i mitt hjärta

Om körsång: what she said. Amen, sister.

Efter den lindrigt uttryckt intensiva helgen med två laddade konserter och därtill allt övande, fixande och grejande har jag lyckats överraska mig själv totalt. Det är måndag kväll och jag borde enligt allt som är rimligt vara fem före hjärndöd. Men hör och bliven förstummade: här sitter jag vid pianot och tränar på att lyssna på fyrklanger. Alla ba men seriöst?

Jag vet nog vad det här betyder, och det gör mig både glad och lättad. Det betyder att trots allt det tunga arbete och den tid som gått åt till det senaste projektet med kören är saldot på energi- och inspirationskontot positivt. Kaching!

Alltså faktiskt, för att jag ska orka sitta och spela fyrklanger klockan nio en måndag kväll måste det finnas seriösa mängder stålar på det kontot just nu. Tack, Exaudio!

Inga kommentarer: