tisdag 13 november 2012

Lagom är bra

Lugn, sköna sköna underbara lugn. Jag sitter i köket och dricker en kopp te alldeles ostörd, och njuter av vetskapen att jag idag inte behöver prestera några som helst bravader. Inga svåra övningar, ingen konsert, inget tidtabellspusslande, ingen deadline, ingen kilometerlång to-do-lista. Bara lite jobb och några lektioner. Johan sköter dagistransporterna, sen har vi en helt vanlig kväll hemma. Dessa är mina nya favoritord: Vanlig. Vardag.

Aj jo, ett tillägg. Frisk. Att det ska vara så himla sällsynt med det här tillståndet av "lagom bra" på alla sätt. Aj vadå lagom? Nå ni vet, jag kunde ju ha det ännu bättre. Föreslagsvis kunde jag vara stenrik. Eller ha ett drömjobb Hawaii (läste ni att min kompis ska på konferensresa till Hawaii? Somliga kan utan tvivel titulera sig själva Lyckans Ost!). Allt är ju relativt, som vi vet. Men när jag tänker på det så undrar jag om jag inte skulle vara mer stressad om jag var stenrik. Om jag hade sjuka mängder pengar skulle jag ju vilja göra något nyttigt med de pengarna, och då skulle jag starta gud vet vilka projekt och fonder och liknande. För jag kan ju inte sitta stilla mer än en halv dag. Jo nej, lagom bra works for me, tack. Jag njuter av lagom så länge det varar. Sista tillägget: Lagom.

Inga kommentarer: