söndag 30 september 2012

Veckan

Jo, en vecka har gått. Nej, jag har inte hunnit blogga. Måndag var måndag (seriöst, om veckan börjar med den jobbigaste kursen i hela läsordningen* så har man inga höga förväntningar, men på något vis lyckades dagen ändå underskrida dem). Tisdagen var superbra med bra sånglektion och bra flyt, så in your face, måndagen. Onsdagen var pyjamasdag men inte så skön som den kunde ha varit, man kan ha pyjamasen på allt man vill men om man har lite för mycket på gång blir det ändå stress. Torsdag - minns inte. Torsdagar är veckans längsta och tuffaste dag men en dag som slutar med körövning är njjeestan alltid bättre än en dag som inte gör det. På fredag började jag vara ganska kypsä för veckoslut. Jag har ingen aning om kiddsen använder ordet kypsä i den bemärkelsen, men jag tänkte tanken "ja e no så kypsä för veckoslut nu" ungefär ettiden fredag eftermiddag.

Lördag och söndag: jag har tagit ledigt och vilat. Vi har fått ett och annat gjort här hemma och jag har mediterat över den gångna veckan. Håller folk faktiskt på så här, vecka efter vecka? Jag tror bestämt att de gör det. Jag tror lika bestämt att jag behöver en lite lägre växel.

Barnet har ställt sig upp på egna ben några gånger, utan stöd.

Jag har cyklat i regn och rusk och orimlig motvind, och tycker fortfarande att det är kul.

*fatta, jag använder ordet "läsordning".

1 kommentar:

Anna Barańska sa...

Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.