söndag 2 september 2012

I wanna do that, too

Dag... (en, två, tre, fyra, fem...) SJU som singelmamma medan pappan är på turné.

Jag var lite extra rädd för hur veckoslutet skulle kännas så jag försökte se till att det fanns program, program och mera program. T.ex. på lördag gick vi ner till sandlådan på förmiddagen och cyklade till simhallen på eftermiddagen. Sen kom söta Hanna med halsbandet på besök och det blev kilovis med kvällsmys. Vi började titta på en salsafilm som jag trodde var upplyftande och inspirerande men som visade sig vara som en överhettad mashup av Grease och Dirty Dancing men med ännu mindre story och med ännu mera åttiotalshår. Ingen fara - det går alltid att se på Dance with me istället. Åh, jag vill dansa salsa! Eller, lets face it: jag vill dansa salsa med den här typen. Som någon brukar säga: det är så mycket man vill här i världen...

Inga kommentarer: