fredag 13 juli 2012

Vad jag sysslar med varje morgon

Imorse ca klockan kvart i nio stod jag på huvudet. Att "stå på huvudet" är en yoga-asana (ställning) där man stöder hjässan med händerna och armbågarna, sen lyfter man upp rumpan och för höfterna rakt över huvudet så att bara tårna tar i golvet, och sen lyfter man helt enkelt upp båda benen över huvudet och håller dem böjda där, eller sträcker upp dem mot taket. Jag lyckades alltså helt utan hjälp lyfta upp benen och hålla dem böjda över huvudet. I kanske en och en halv sekund, sen miste jag balansen. Så om vi ska hålla oss till sanningen lyckades jag egentligen bara prestera en sjuttons knepig variant av en kullerbytta, men den kullerbyttan är liksom på väg att bli en helt legitim "ståpåhuvu". Hehe, no way back now, and no excuses. Jag ska stå på huvu och räkna långsamt till fem före sommaren är slut.

Inga kommentarer: