lördag 14 juli 2012

Livet som...

...städerska. Det har sina sidor. Å ena sidan är jag litelite överutbildad för det. Å andra sidan är det skönt att bara feja och inte behöva tänka så mycket. Å ena sidan inbegriper det ganska äckliga moment, som att putsa avlopp, å andra sidan får man ha hörlurar och välja helt själv vad man lyssnar på. Å ena sidan... äh. Det här är hur som helst sista sommaren jag gör det evöö. I have bettär ways to earn the fyffendalers.

Några decennier i framtiden, när jag är femtioplussare, så kommer jag utan minsta tvivel att bli helt salig av nostalgi när jag tänker tillbaka till den här sommaren. Jag kommer att minnas städnyckelknippet, tvättstugan, tvättsnörena, rullarna med toapapper, glasputsmedlet, allt. Helt säkert. Men: just nu vill jag bara att den här sista veckan ska gå illa kvickt.

1 kommentar:

Prinsessan Heidi sa...

Men usch! Vad är det för fel på lokalvårdaryrket då, va?

Inget. Jag har redan ett yrke, ett yrke som jag älskar, och det är inte att städa.