fredag 30 mars 2012

Pre-kalasfiilis

Eehhmm... jaha, fredag kväll jo. Sent. Klockan närmar sig elva. Jag sitter i vår andra soffa, den vi nästan aldrig använder, och granskar resultatet av dagens bedrifter. Kroppen säger "marsch i säng!", jag säger "you're not the boss of me".

Det är party i luften här i vårt vardagsrum, jajamen. Efter lite ommöblering kan jag nästan, nästan föreställa mig att sexton personer ska rymmas hit på kaffedoria.

Ett meddelande: jag har idag, dagen före min trettiotreårsdag, slagit personligt rekord i förtäring av muffinssmet. En helt realistisk uppskattning är totalt två och en halv deciliter. Och det är helt och hållet Leila Lindholms fel, det är inte JAG som har ett problem, no señor. Vad är grejen med att det ska bli så mycket smet över när man har fyllt alla formarna i muffinsplåten, vah?

Och jo, jag vet: muffins-släsh-cupcakes är ju ba så 2010.

2 kommentarer:

Jonna sa...

Ha en underbar fest!! <3

Stina sa...

Ha en finfin dag och grattis! Och vet du, i NY är nog cupcakes och muffins ännu in, så kör hårt du bara. Stor kraaam!