söndag 11 mars 2012

Här ska sovas



Okej, nu kan ni sluta tugga på naglarna för här kommer avslöjandet som ni alla har väntat på:

Det som har börjat här hos oss är en Sova hela natten-kur. Detta är förklaringen till att ingen sett röken av mig på bloggosfären denna vecka. Jag har förberett mig, dvs. jag har pluggat. Oj du milde vad jag har pluggat. There has been no end to the plugg.

Boken, som jag köpte som e-bok för några månader sedan, innehåller en massa bra information och bra poänger. Dessvärre har författarinnan en minst sagt personlig stil som under inga omständigheter kan beskrivas som koncis. Hon gillar att spä på, tjata och predika, den tanten. Sånt är i regel inte för mig. Ärligt talat så fann jag det så störande i början att jag inte orkade läsa vidare, men vid det laget hade jag ändå muttrat "nämen just det!" så många gånger under läsningen att det ingalunda kändes bortkastat. Just då sov Sessan i varje fall så bra att någon kur inte behövdes, tyckte jag.

De senaste veckorna fick mig att ändra uppfattning. Jösses vilka springnätter. När man under samma natt måste upp fem gånger kallar jag det för ohållbart. Alltså har vi inlett kuren på fyra dygn plus uppföljningsvecka, med ögonen fastspända i prispokalen: elva timmars natt, baby!

Antagligen kommer det en hel drös blogginlägg om det här under de följande dygnen, kurledaren (jag) ska nämligen vaka sig igenom de första nätterna. As in inte sova ett dugg. Detta kallar jag för living on the edge, nuförtiden.

Inga kommentarer: