torsdag 16 februari 2012

liti trögt

Kom just ihåg att jag ju är en bloggande mamma. Öhöm, skärpning? Inspirationen har varit någonstans på loma och sedan jag åter blev sjuk i förrgår känns det som att inspisen tänker ta ett sabbatsår nu, tack och hej. Int e de na lätt... Fast då och då är det helt sanslöst kiva och mysigt och bra. Som när J och jag är hemma samtidigt och gosar med vår dotter tillsammans. Eller när jag har träff med någon god vän på stan. Eller får gå på körövning. Eller när vi badar bastu alla tre. Eller typ... ja, kanske det bara ibland är lite kärvt.

Medan flickebarnet sover ute på balkongen kan jag berätta att alla andra i familjen är friska, och så vidare. Vi har flyttat spjälsängen till arbetsrummet och håller på och möblerar om så att Sessan ska få en egen hörna där. Man är ju fyra månader gammal och Stor Flicka.

(Här skulle jag ha lagt upp ett foto av den Stora Flickan, men min kamera for i misstag till Sverige. Åhå.*)

*Ingen panik, kameran och jag återförenas nästa vecka då vi också far till Sverige.

2 kommentarer:

jro sa...

Wow, tänk att hon redan är 4 månader! Just föddes hon ju. :) Kämpa på och hoppas du snart blir frisk, då känns det kanske också lite mindre kärvt. Kram!

Prinsessan Heidi sa...

Ja, vi satsar hårt på det. Kram tibax!