lördag 4 februari 2012

Hemmamejeriet

Chipjo-op, chipjo-op, chipjo-op. Bröstpumpen är igång. Muuu.

Jättesvårt att beskriva det mekaniska ljudet med bara bokstäver. Nästan lika svårt som att skriva blogg med bara vänster hand.

Jag mjölkar och häller i isbitspåsar så det finns ett litet lager för de dagar när J är ensam med Sessan. Det tog några månader innan jag kom igång med mjölkandet, men det är bara därför att jag i början var rädd att mjölken inte skulle räcka till för fröken. Ingen berättade för mig att brösten anpassar produktionen efter förfrågan och att det ju går att pumpa efter att Sessan har ätit. Duh.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Jo, pump pump pump låter det här också :) Isbitspåsar is the shit!

Beror ju på vilken pump du har, men med min Avent fick jag tipset att ta bort gummiskyddet från själva "bröstdelen" för att snabbare få pumpat mera mjölk, och det funkade faktiskt.

Kram!

Prinsessan Heidi sa...

På riktigt? Måste testa!