fredag 3 februari 2012

frío, frío

Alltså jag vet att det låter helt egocentriskt och fånigt av mig att säga det här, typ världen kretsar faktiskt inte runt min napa, men kom igen nu för farao. Är det helt måsta på att bli så här smällkallt just nu? Borde jag ha dåligt samvete för att jag överhuvudtaget tar ut Sessan i minus tjugo? Hon har garanterat varmt i vagnen med alla kläder och filtar men: kan en liten bebis andas så kall luft? (Hon är redan lite krasslig men verkar klara sig hittills, och jag har förvisso hängt en dubbelvikt fleecefilt över öppningen så att det bara blir små luftspringor på varje sida.)

Det här är nog första gången ever som motion och frisk luft är förknippade med dåligt samvete. Djiisös.

Nä, jag känner på mig att jag oroar mig i onödan. Visst gör jag det? Väl? Plis?

Inga kommentarer: