lördag 14 januari 2012

vem hade gissat det

Stort på bebisfronten: Sessan har nu två helt synliga små tänder i nedre käken. Och ja ba Öh, what? Vad gör hon med tänder så här tidigt? Kommer det inte att dröja jättemånga månader förrän det börjar komma något tuggbart på menyn? Tänker hon börja tugga på mina bröstvårtor nu? Det var inte riktigt så jag hade tänkt mig när jag planerade att amma i nio månader. Är det här säkert helt normalt? Måste vi börjar vänja henne vid tandborste nu? Kommer hon inte att se lite daiju ut med bara två tänder i nedre käken? Höm, jag behöver uppenbarligen ta det lite lugnare med det här.

Än så länge tuggar hon som tur bara på sina många fina tuggleksaker, och på mammas finger om det erbjuds. Lägligt nog har hon dessutom lärt sig ett primitivt handgrepp som hon hela tiden jobbar hårt på att utveckla. Det innebär att hon kan ligga på golvet och hålla i sin tuggleksak helt själv. I flera sekunder. Upp till sju sekunder har jag räknat. Med lite mera träning så kan hon nog snart hålla i tandborsten.

Inga kommentarer: