måndag 12 december 2011

Hur gick det sen?

Nå fick jag sova? Svar: ja det fick jag. Applåder, hurrarop, publiken gör vågen! Så himla skönt att jag fattade att be J sköta hela natten och ge sessan flaska så att jag skulle få sova. Fast mot morgonnatten låg jag ganska länge vaken och undrade om han säkert hade dragit täcket över henne ända upp till hakan, så hon nu bara inte fick kallt. Senare på dagen slog åter denna modersinstinkt i när sessan låg på en filt på golvet. Hon nös till och jag satte genast en ylletröja på henne. Varpå J sade sig äntligen förstå varför hans mamma alltid måste tvinga på honom en halsduk när han var liten och råkade nysa för att det kliade lite i näsan.

1 kommentar:

Cam sa...

haha, men åh vad jag avskydde att min mamma också prompt skulle tvinga på mig yllebyxor och tröja och filt och sockor bara för att jag nös! och hon gör det fortfarande. man kan faktiskt nysa utan att frysa :)