söndag 4 september 2011

Föreläsningen som gick bra

Kommer ni ihåg Power Point-presentationen som jag har skrivit några inlägg om? Jag skulle hålla en tvåtimmarsföreläsning med praktisk vinkling om översättande inom den offentliga sektorn?

Tänkte bara berätta att min föreläsning rockade. Lika roligt varje gång. Att rocka, ni vet, inte nödvändigtvis att hålla föreläsning.

Nåjooo det är överstökat i alla fall!

Kommer ni ihåg badrumsremppan jag har tjatat om i ganska många inlägg? Nya kakel och så vidare?

Tänkte berätta att badrummet är så gott som klart nu, och det blev till och med bättre än jag hade väntat mig. Förutom att jag inte kan godkänna utförandet på mosaiken vid duschen, den blev för ojämn. Något med att spacklet rann, fast det stod på burken att det inte ska göra det. Fel i blandningen eller vad vet jag. Men gissa vad? Det är inte min sak att veta varför. Det är min sak att betala sen när jag är nöjd. Märks det att jag är lite hög på denna nyfunna makt just nu?

2 kommentarer:

Cam sa...

jee! visa bilder hur det ser ut!!

Prinsessan Heidi sa...

Snart! :)