söndag 4 september 2011

efter en vecka

Hej, jag är tillbaka. Eller hmm, det där lät väl lite trist och vanligt, nejnej. Nytt försök: Wow, hallå alla alltså gissa VAD? Jag är tyiiiilllll-BAKA! I ny, uppfräschad och förbättrad version! Prinsessa 2.0! Mammaledig, rund och utvilad, NU i en förort nära dig! *helvilda applåder, hänförelse, eufori.*

Jah, det var bättre. Varumärket är räddat. Moving on.

Var jag har hållit hus? Halva veckan i Kärrnäs på Iniö och halva i Näsby, Houtskär. Det handlade om att göra en rejäl brytning med vardagen (läs: fly undan badrumsrenoveringen och alla måsten). Oj du store tid vad det har varit skönt. Jag skulle visserligen inte ha klarat av en minut till av allt ompysslande och höslande (fammo följt av svärmor, båda lika ljuvliga men också lika hysteriskt jobbiga om min tolerans för hössel råkar ligga vid nollgränsen), men faktiskt, det var precis vad jag behövde.

En sak till jag skulle behöva just nu: ett trollspö. Eller en handfull tecknade djur som gillar att städa. Eller Mary Poppins fingrar, så att jag bara behöver knäppa i luften för att saker ska hända. Eller om vi nödvändigtvis måste leva i verkligheten: en bra städfirma. Eller (suck) en rejäl dos tålamod. Snacka om oreda. We're talking epic, people. Ha, men det finns en positiv sida också: dammsugaren har pajat. Jo jo, det ÄR en positiv sida. Det innebär ju att det inte går att ens försöka städa just nu, alltså är samvetet räddat. Typ fram till tisdag kan jag hålla mig utan dammsugare. Puh, vi tänjer farligt på tålighetsgränserna nu.

Inga kommentarer: