torsdag 22 september 2011

Det hände en regnig onsdag

Igår hade jag hemmadag med mig själv, det hette att jag skulle ta det lugnt. Men kolla vad som hände istället:

Varning för "titta vad jag har varit duktig"-inlägg. Fast det handlar främst om att lägga upp bildbevis på att allt detta faktiskt har hänt, ifall jag senare blir tveksam och tror att jag bara har drömt.



Hit ska mina underkläder flytta för en tid, medan utrymmet i byrålådan behövs för bebisstuff. Jag blev helt kär i vaxtyget när jag såg det, och dessutom var det nedsatt till halva priset. Tyget räcker till tre sådana här vaddomnuheter, så Johan får en och jag får två (enligt principen "Den som jobbar ska belönas).

En madrass till skötbordet med lite färger och former som Klimpen får träna ögonen på. Åtminstone nedre delen kommer visserligen att måsta kläs över med något som skyddar mot flygande kiss och bajs, men jag intalar mig själv att det inte behövs för hela madrassen.


Jo, det är en helt vanlig lasagne. Det speciella med den är att jag aldrig har lagat lasagne förr helt själv, från början till slut. Nu ska en liten del ätas upp och resten frysas ner, tycker ekorrprinsessan Gräsbeck.


Tips: om man kokar plommonsylt som av någon anledning misslyckas och inte stelnar det minsta kan man späda ut med lämplig mängd vatten och koka efterrättskräm på den.



Björkarna utanför balkongen börjar bli ordentligt gulspräckliga. Och jo, så har vi skruvat ihop spjälsängen. Alltså kolla vilken maffig Muminmammasiluett jag har i profil! Framifrån ser jag ut att ha en pytteliten kalaskula, men från sidan sett är jag ju som en Zeppelinare. Hihihi.

1 kommentar:

Marie sa...

Nämen du är ju så pysslig att man blir avundsjuk :)