onsdag 14 september 2011

The Big L (as in Lepo)

Gäsp. Jag visste väl det, att gårdagens heldagsprogram med sommarkursmöte, shopping, bussar hit och bussar dit samt slutligen biljett- och skivförsäljning på Keys konsert skulle kosta lite extra energireserver. De pågående projekten får vänta, jag tänker läsa klart The Fellowship of the Ring och kanske t.o.m. börja på The Two Towers. Eller ska jag kanske börja på Diarmaid McCullochs The History of Christianity som jag köpte igår? Nu undrar ni, "Alltså vad läser hon för nåt, Sagan om ringen följt av något om kristendomens historia?". Jo, precis det. För att jag gillar att dyka in i fantasivärldar lika mycket som jag gillar att lära mig mer om vår värld och hur den har blivit som den är. Dessa böcker är dessutom mycket välskrivna, det är ett nöje att läsa dem. Men nu märker jag att jag bara läser på engelska, igen. Har någon några bra tips på välskriven litteratur på svenska?

Inga kommentarer: