fredag 5 augusti 2011

Vad prinsessan gör när klockan slår tolv

Jo, detta:


Havrekligröt och ostmacka plus högaktuell läsning. Jag kan rekommendera boken (Stora boken om barn), den berättar lugnt och sansat om allt som har med barn att göra. Den är bra särskilt om man känner sig helt grön och vill preppa sig lite, som jag. Före den magiska tvåmånaderkvar-gränsen (alltså före Full Battle Plan Mode) hade jag inget intresse av att ens titta i den, men nu läser jag girigt. Jag vill veta var det hela går ut på och framför allt bearbeta saker på förhand, särskilt förlossningen och de första veckorna efter den. Johan har fått hela kapitel 2, som behandlar allt det där, i läsläxa.

Dagens I-landsproblem: vart ska jag tråma alla babykläder vi har fått? Ah, men jag älskar denna typen av utmaningar. Om jag har en hemlig superstyrka så är det att ordna om i skåp och lådor och trolla mer utrymme ur tomma luften. Vänta bara.

3 kommentarer:

Cam sa...

oj! jag vill också äta gröt!

Marie sa...

Vill du ha mer aktuell läsning så är Gudrun Abascals "Att föda" en alldeles ypperlig pre-förlossningsbok! Som pocket kostar den inte många evrosar på Adlibris heller :) Kiva att ses idag!:)

Prinsessan Heidi sa...

Tack för tipset Marie! Och jo, det var jättekiva att råkas en regngrå dag som denna :D