måndag 22 augusti 2011

Peekaboo

Ja-a, intressant, intressant. Sedan några timmar finns det ett stort hål i badrumsväggen och man ser alla rör och saker som vanligtvis inte syns. Dessutom har killen borrat upp en del av betonggolvet där det är tänkt att den nya golvbrunnen ska sitta. Vi har nämligen inte haft någon golvbrunn förut, utan en väggbrunn. Så gjorde man tydligen 1975. Och ja ba "hur tänkte man då?"

Vi har fått behålla WC-stolen så här länge. Men det hjälps inte, imorgon ska den bort och sen blir det motionsrunda till toaletten i grannhuset flera gånger per dag. Hej, jag klagar fortfarande inte. Det är kul med nytt badrum! Inte fullt lika kul att bli helpank på köpet, men sånt är livet. Hellre nytt badrum än en massa onödigt shoppande* en tid framöver, så tänker jag.


*onödigt shoppande? Jag shoppar ALDRIG något onödigt, egentligen. Allt jag köper är nämligen sånt jag blir glad av. Men nu är det dags att hitta andra glädjeämnen än att konsumera, och det är roligt det också.

Inga kommentarer: