söndag 29 maj 2011

tantrum

Ödes ödes ÖDE. Jag har tagit den perfekta profilbilden för fejan men får det inte uppladdat på datorn för jag har tappat bort den lilla vita USB-sladden. Enda förklaringen är att den blev i Spanien (eh, mamma kan du snälla kolla?). Sen kunde ju någon av datorerna i hushållet vara försedd med kortläsare, men nej. Inte en enda av dem. Faaaail. Okej, nu är jag i absolut högsta gnällmode men VARFÖR KAN INTE ALLA JÄDRANS MANICKER BARA HA ALLT MAN BEHÖVER SÅ ATT ALLT FUNKAR TILLSAMMANS MED ALLT? Vem har hittat på att vi ska låta tillverkarna och marknaden göra helt hur de vill så att konsumenten måste lida? Har vi inte teknik för att göra livet LÄTTARE?? Det är ganska jädrans ofta det blir precis tvärtom, FAKTISKT. Flås, flås, frust, --- pust.

Suck.

Ett andetag. Ett till.

Okej, svag stund där. Detta har jag lärt mig: det lönar sig inte att slösa energi på att bli arg på teknik. Men jag blir så förbannad.




Inga kommentarer: