fredag 27 maj 2011

recept på feelgood

Prinsessans (rätt så materialistiska) tips för hur man piffar upp en semitrist ledig dag:

- Dagen innan: Köp något lyxigt att ha på dig nästa morgon, t.ex. ett fint nattlinne med matchande morgonrock. Handla en massa lyxiga frukostingredienser, t.ex. en croissant, dyr marmelad, en god ost, gott bröd, blåbär och/eller någon exotisk frukt. Om du inte redan äger en sån kan du köpa en fin ny frukostkopp med matchande fat.*

- Samma dag: Unna dig lyxen att vakna med snigelfart. Se dig själv i spegen och le, tala om för dig själv att du är vacker och klok och på alla sätt en bra typ. Duka fram lyxfrullen i fina kärl på en vacker bordduk, ät i lugn och ro medan du läser tidningen/en bok. Gör inga planer.

Boka bastu till kvällen.

Njut.


*Jag vet, jag vet: köp ditt och köp datt. Detta funkar inte alltid, men det behövs inte heller alltid. Jag har jobbat in lite extra pengar och tycker att jag ska unna mig något innan resten åker in på sparkontot.

Edit:

Tillägg: Lacka naglarna. Inget säger 'ledig dag' som nylackade naglar.

Inga kommentarer: