måndag 16 maj 2011

Prinsessan fixar själv

Eftersom president Halonen trots folkets vilja inte tycks ha fixat någon officiell ledig dag efter Finlands VM-seger i hockey igår så får jag väl fixa ledigheten själv. Det går till så att jag bestämmer att jag håller lite ledigt.

Haha nu tror ni att jag kan hålla ledigt precis när jag vill, men riktigt så enkelt är det inte. Man måste ha lite tur.

Ja vet ni gott folk, det var minsann en helg att förlägga till minnet det här. Tre intensiva övningsdagar med Exaudio i Helsingfors, final i Eurovision på lördag och finskt VM-guld i hockey på söndag. De där två sista grejerna är egentligen mindre viktiga (särskilt hockey - jag menar på riktigt, snark), det var körsången och gänget som dominerade helgen. Jag slås av det varje gång - hur våldsamt jag trivs varje gång vi träffas och övar eller har konsert. Varje ny gång är en påminnelse om att jag absolut vill prioritera den här kören för jag mår så bra av den. Quod erat demonstrandum, vänner är livsviktiga!

Inga kommentarer: