söndag 22 maj 2011

Jättebra lördag

Iii-hihiii, det gick rysligt bra på liedkonserten igår. Hurrahurra! *Smack*, bra jag. Bra betyg fick jag också: en full trea i alla rutor (det var många rutor)*. I mitt huvud måste jag översätta siffran till en tia för att det ska betyda något, en trea var ju skamfullt underkänt när jag gick i skolan. Nuförtiden är poängsystemet 1 till 3. Tänk, alltså tänk er, att vi fortfarande har något så fint och praktiskt som poäng. Tänk att vi vågar. Heja Finland!

Efter konserten bjöd J mig på middag på Cindy, en av båtrestaurangerna i ån. Det var streetfestival på gång, varje liten gräsplätt längs åstranden var upptagen av hippa youngsters med hippa solglasögon och hippa hattar. Jag har ju svurit att aldrig i livet någonsin EVER bli någon tant men jag tror jag står över hattmodet tills vidare. I'm cool on the inside, peeps.

Åh, att äta god mat på restaurang, det sätter definitivt guldkant på livet. Vi tog förrätt och varmrätt och beslöt att ta en glass på torget till efterrätt för att njuta av den sista kvällssolen. Åboidyll i kvadrat. Följt av bio. 'Twas a good, good day.

*Det här var då en examensprestation för punkten "Att arbeta som musiker/Muusikkona toimiminen" i läroplanen. Jee, lite mindre kvar.

Inga kommentarer: