torsdag 19 maj 2011

hur cool är inte jag?

Observation: det är nu fem dagar sedan någon* här i hemmet tvättade kläder och hängde upp dem. Det är fyra dagar sedan kläderna är så gott som torra. Det är tre dagar sedan kläderna allra senast borde ha varit undanvikta**.

Jag har ingen förklaring till varför kläderna fortfarande står och skräpar, men nog flera goda ursäkter. Jag har varit fast i en bok, The picture of Dorian Gray av Oscar Wilde. Huu va bra. Jag har unnat mig själv att vila och sova tupplur och att gå ut på promenad. Jag har intensivövat med min pianistpartner inför lördagens konsert och inte varit så mycket hemma. Men min främsta ursäkt är (och kommer alltid att vara) att jag inte har haft LUST. Aah, coolhetspoängen bara sköljer över mig.

Det här kunde ju bli farligt, men jag är så himla in touch med mig själv att jag vet att inspirationen, den kommer snart. Typ säkerligen imorgon. Tills dess orkar jag se på de vid de här laget knastertorra och redan lite dammiga kläderna.

*Don't look at me.
**That would be my job.

Inga kommentarer: