torsdag 24 mars 2011

we like opera

Åååå så var operaprojektet slut. Tre föreställningar är inte mycket, det går i ett huj. Sjukt kul har det varit men jag skulle knappast ha orkat så mycket mer, tempot har varit ganska galet. Gårdagen var nog en höjdare, det kom massor med publik så adrenalinet sköt i höjden från första sekund och alla hade jätteroligt.

För mig borde det ha varit extra pirrigt eftersom jag i sista stund fick hoppa in som spöksångare i en ganska svår roll. Mezzosopranen i fråga var utan röst och kunde bara mima, stakin. Detta fick jag då veta när jag kom för att värma upp, en halv timme före föreställningen. En mycket orolig regissör kom fram till mig, "Här är noterna varsågod, tror du att du fixar det?" Först förstod jag inte riktigt och trodde att hon menade att jag skulle göra hela rollen utantill, med koreografi och allt. Sen när det visade sig att jag bara skulle sitta i bakgrunden och sjunga från noter medan mezzon mimade så blev jag helt "please, I thought you were giving me a challenge for a change" och fixade det helt pirrfritt. Kaching - proffspoäng, tack.

Inga kommentarer: