onsdag 30 mars 2011

det händer ibland

Igår ville kosmos helt klart ge mig en ledig kväll: avbokad kvartettövning, avbokat kvällsjobb, avanmälning till stämövning pga kvällsjobbet (vilket som sagt blev avbokat, i sista stund). Man ba "jaha, tackar och bockar". Delvis inspirerad av kusin Christas mediefasta och delvis av den tilltagande entropin i min garderob beslöt jag att hålla dator- och TV-fri kväll. Hög risk för att låta som en lyckofjant nu men jag bara kände ett otroligt glädjerus och samtidigt ett inre lugn så fort jag fattade beslutet på bussen på vägen hem. Som om mitt undermedvetande hade nickat gillande.

Men på allvar, alltså jag älskar TV-serier och filmer och att programmera hårdskivan varje måndag och att blogga och läsa bloggar och surfa på fejan. Men ibland är det skönt att bli påmind om vem jag är när mina tankar inte styrs av det som visas på en skärm.

Inga kommentarer: