måndag 28 februari 2011

små ögonblick från helgen

Bl.a. detta avslöjar kameran om helgen:


That's what it's all about. Kylskåpsmagneterna har alltid rätt.

"Yes, ma'am." Jag diskade, torkade lite OCH lagade sallad. Men för det mesta var det Pinglan som fixade och grejade. Hon är förresten drottningen av äggröra. Har aldrig ätit så god äggröra. Nej, nu blev jag sugen. FETT sugen. Är detta min första craving? Typiskt, en halv timme efter att butiken har stängt.

Kaffe är gott. Tyvärr var inte magen lika förtjust i kaffe som näsan och munnen. Efter en kaffe hos Pinglan och en latte på stan tyckte den att jag fick lov att sluta.

I brist på kaffe, skumpa och andra efterlängtade smaker: mörka lyxpraliner som efterrätt efter söndagsfrullen. En prinsessa behöver ju lite dekadens ibland.

Glömde fota lite mer konsekvent så detta är första fotot från det fabuliciösa svartvita kalaset hos Hanster: lila sörja i en kastrull. Nej, detta ingick sannerligen inte i menyn, menyn var helt fantastisk. Detta misslyckade försök var dock mycket roande att titta på och t.o.m. att smaka lite av (det var nästan gott men bara nästan).

Nej kära barn, detta är inte vad ni tror. Eller vad tror ni egentligen? Hur som helst kan jag avslöja att innehållet i påsen är inte avsett att rökas. Det här helt enkelt grönt te med mynta från Egypten. Som sagt, magen ville inte ha mera kaffe. Hanna har förresten fler tesorter än jag. Och det är mykimånga det.

En bråkdel av kvällens tomflaskor. Men hör och häpna, det går att festa till halv tre på natten och ha det sjukt kul utan en droppe alkohol. Jag drack ett överraskande gott alkoholfritt vittvin blandat med Sprite. Men tro inte att jag inte saknar skumpa.

Ser ni?! Sol i ansiktet!! Årets första solbad på en balkong. Har aldrig lyckats förklara för mina spanska vänner hur detta känns. För dem är solen lika självklar som syret i luften. Kan ni tänka er hur det är att leva så? Förstår ni att jag längtar tillbaka ibland?

3 kommentarer:

Sininen huvimaja sa...

Ooo Neuhaus-praliner, yes?

Prinsessan Heidi sa...

Vet faktiskt inte, det fanns en pralindisk på Stocka. De härliga dofterna bara drog mig dit... :)

Sininen huvimaja sa...

Ser bekanta ut, Neuhaus är helt bäst :)