måndag 21 februari 2011

konsumenten undersöker

Som den ansvarstagande konsument jag är har jag spanat in en produkt som jag misstänker vara en annan produkt i förklädnad. Jag talar om Dominokexets nya konkurrent Kantolan Dops. Jag tyckte att dessa kex och Oreos, som så vitt jag vet inte säljs i Finland , ser misstänkt lika ut. Enda sättet att lösa gåtan var att utföra ett smaktest: köp hem ett paket, häll upp ett glas mjölk, öppna kexpaketet, ta ut ett kex, doppa det i mjölken, bit av hälften, tugga, svälj. Mmm? Yes, ladies and gentlemen. Jag kan härmed meddela att Oreos numera säljs i Finland under falskt namn. För att vara på säkra sidan har jag förstås upprepat testet mellan steg "ta ut ett kex" och steg "svälj" ett flertal gånger. Och jo, jag är helt säker.

Tips: Dops (Oreos) är inte godare än Domino. De är bara sötare. De importeras dessutom från Sverige, inga klimatpoäng heller.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Hmm måste kanske testa. Men Oreos finns ju i Sverige så kanske det är samma. Oreos brukar ju också vara mycket tunnare och mörkare i färgen än Domino, tycker jag.

Prinsessan Heidi sa...

Jo, och det är Dopsen också. De har bara ett annorlunda mönster, men det ÄR Oreos in disguise.