måndag 29 november 2010

några veckor kvar

Helt enligt sedvanliga mönster bläddrar jag i kalendern i slutet av månaden för att orientera mig och få en överblick över nästa månad, så jag kan känna att jag har allt under kontroll. December, höstens lugnaste månad. Färre konserter, färre övningar, lagom med jobb, gott om tid för stressfritt julpyssel. Årets jul- och nyårsplaner heter BFFH - Big Fat Family Holiday. Mamma och pappa plus brorsan med familj bor hos oss i några dygn, jul firas i Nådendal med fammo och faffa plus faster. Nyår i Sverige med svärfamiljen i liknande konstellation.

Räknade just hur många veckor som återstår till jul, det är tre och en halv.

OMF. Tre och en halv? Are you frikkin' kidding me? Något litet djur i mig vill skrika "Ursäkta hej då jag måste laga julkort städa sy julklappar shoppa planera ringa samtal baka kila springa köpa glögg feja pynta fixa ordna...!! (flås * flås * flås *)"

Huj. Alltså huuuj. Nej. Ei näin. Det lilla djuret får ge sig i år, jag tänker ta det lugnt. Princess takes Big Fat Chill Pill.

2 kommentarer:

jro sa...

Jag tycker att tricket är att göra det som känns kul inför julen. Själv älskar jag det där med att tända ljus, baka pepparkakor och dricka en glögg då och då, fundera ut personliga och skojiga julklappar, gå på konsert samt lyssna på julmusik. Jag brukar skippa den där omtalade julstädningen. Skiten i skåphörnen klarar sig nog till våren. Vem tittar i skåp på julen anyway? Mindre stress, mera mys. Jee för julen!

Prinsessan Heidi sa...

Amen JRo, sanna och kloka dina ord. Mera mys ska det bli! I år ska jag njuta av julen! :)