måndag 4 oktober 2010

ibland händer det bara

Hur det nu blev till så var jag på sitz i lördags med Åbos alla stundentkörer, både finsk- och svenskspråkiga. Blev övertalad att komma på fest om jag kunde sjunga första alt. "Jees", sade hon som nuförtiden är drottning av primavistaläsning. Till råga på alt (he-he) så råkade jag bära lämplig bankettstass i och med ett sånguppdrag på bröllop några timmar tidigare. Det var inte så värst svårt att övertala mig själv heller. Resoneringen gick ungefär så här: "här sitter jag helsminkad i min festblåsa. Varför INTE? Allright, just point me to the party".

Konstigt nog blev det en nästan alkoholfri kväll. Trots att jag satt bredvid två av de mest frikostiga och välförsedda spritlangarna på hela festen. Öh, fail? Nånej, söndagen finns också. Har ni förresten sett Mr Nobody på bio? Gå och se den!!

Inga kommentarer: