fredag 3 september 2010

P-Ö-L-L-O

Sådär säger mommo min, som är från Karleby, när hon har gjort något tokigt. "Jag är p-ö-l-l-o". Så jag får väl citera henne fast jag tänker stava lite annorlunda. No e ja p-ö-l-l-å. Vem, jag upprepar VEM går prompt till tandläkarmottagningen i stan för rotfyllning när det helt tydligt och med läslig handstil står i hennes kalender att tandläkartiden var till Runosbackens tandläkarstation? Wait, there's more. VEM sitter sedan och tänker för sig själv "jag väntar max en halvtimme och sen frågar jag om det har skett något misstag".

Vad kan jag säga? Det här är helt typiskt, helt vintage Heidi. Det fina är att jag brukar lära mig av mina misstag, bara jag får göra dem först. Men det finns ju en hel uppsjö, en oändlig ocean av tokiga situationer som jag helt enkelt inte har hunnit försätta mig själv i. Ännu. Väntar med spänning, vad blir det månne nästa gång?

Inga kommentarer: