onsdag 22 september 2010

Mitt liv som... en spinoff

Var finns knappen: "Hej alla telefonförsäljare, lämna mig ifred, tack." Jag säger bara: suuuu... *ck*.

Och ursäkta nu alla telefonförsäljare, det är inte ert fel. Ni måste ju också jobba och somliga av er är säkert jättebra på att sälja och superduktiga på vad ni gör. Det är hela industrin som retar mig. När telefonen ringer så måste jag ju svara. Och eftersom jag är väluppfostrad så kan jag inte lägga på så fort jag anar att någon redan har lyckats slösa bort flera minuter av min tid. "Kan du svenska?" funkar bara ibland. Vad i hela fridens namn gör man för att undvika dem? Just det, inget. Det går inte att undvika dem. Man kan välja bort en massa direkt marknadsföring om man ids, men inte telefonförsäljarna. Saakelisaakelisaakeli.

Jag är glad över att jag inte är telefonförsäljare.

Hu, såg just ett hårresande blogginlägg framför mig: "Mitt liv som telefonförsäljare". Huuuu. Nej. Bort.

4 kommentarer:

jro sa...

Mmm, I know. Igår ringde en typ och ville sälja telefon- OCH internetabonnemang åt mig. Han började med att fråga hur många telefonliittymän det finns i mitt hushåll. En, svarade jag. Sen sade han: "Nå, hur är det med internet, är det du eller mannen som sköter det". Jag ba va fan?
1) Jag sade ju just att det finns EN telefonliittymä hemma hos mig = jag bor ensam din gök.
2) Varför skulle jag inte kunna sköta internet själv? Hur svårt är det på en skala att skaffa sig internet liksom? Och vad har det med kön att göra?? Är det liksom inget för kvinnor eller?
Dessutom slutade han inte prata förrän efter 10 min då jag sagt ei kiitos säkert 10 ggr. Herregud. Jag var något förbannad igår kan jag berätta. Så I hear you sista!

Prinsessan Heidi sa...

Oumaigad vilken typ!! I hear YOU, det var ju det värsta jag har hört... vet inte om jag vill skratta eller gråta. Ibland önskar man att man kunde ge någon en örfil över telefon ;)

Sandra sa...

Detta har jag fixat:

http://www.suomi.fi/suomifi/svenska/e-tjanster_och_blanketter/blanketter/maist_vrk4_90/index.html

Fungerar mycket fint.

Prinsessan Heidi sa...

Sandra, I bow before your infinite wisdom. Nu har också jag fixat detta. TACK!! Du är helt bäst! Och hur i hela friden har jag missat att du bloggar? Tur att det också är fixat, jag har lagt till din blogg till min lista :)