onsdag 15 september 2010

fyffelifyff

Utan att ana något speciellt öppnade jag idag ett brev från skatteverket, såg rubriken Beskattningsbeslut 2009 och slängde (med ett mentalt stön) brevet på bordet för senare granskning. I mitt nya liv som ordentlig och framförallt ekonomismart vuxen människa ingår nämligen att ha benhård koll på beskattning och försäkringar och sånt. Kapitlet försäkringar är ännu lite öppet men not for long people, not for long. NÅVÄL. I stundens iver av arkivering och prydlighet plockade jag upp pappret igen alldeles nyss, vände på det och såg till min hejdlösa förtjusning att jag får skatteåterbäring på över tusen euro. Vilket jag helt hade glömt. Jippii!! Änglakör, fanfarer, guldregn och blommor!

Fast nog är det konstigt att det ska kännas så här roligt. Jag menar, jag får ju bara tillbaka pengar som är mina. Den psykiska känslan är dock en helt annan, jag känner verkligen att jag får pengar gratis. Är jag helt konstig?

Inga kommentarer: