måndag 6 september 2010

bara ibland

Så här tänker jag ibland:

(varning: jag använder inte så många komman eller punkter när jag tänker.)

"OJ nu har jag mittiallt tre tomma timmar eftersom det inte blev av med X. Vaskajahittapå, vaskajahittapå? JO! Jag vet! Jag åker till Ikea/Hansakvarteret och köper den där lampan/jackan som jag har suktat över och ser vad annat smått och trevligt jag hittar, det tar max två timmar och sen kan jag ta det lugnt resten av kvällen."

Men ibland, riktigt ibland blir jag och fundera en stund, typ fem minuter, och under de fem minuterna kan det hända att jag blir riktigt vuxen och mogen så det förslår, och tänker så här:

"Fast imorgon har jag faktiskt galet mycket att göra, på gränsen till för mycket, så jag kunde göra undan lite jobb nu och så skulle jag säkert må bättre och känna mig lugnare om jag skulle göra några sångövningar och öva lite piano, kanske kolla lite stämmor till nästa körövning och så. Och förresten så är det lite tröttsamt att gå på Ikea om man inte har någon plan, alla de där ändlösa korridorerna och allt stuff man liksom måste ta in och analysera hur det skulle se ut hos oss. Äsch nej, Ikea får bli en annan gång. Jag vill faktiskt göra undan lite plikter nu så det känns bättre imorgon."

Alltså Hör. Och Häpna. Vilken självdisciplin, vilken framförhållning. Jag känner mig nästan lite konstig. Som tur är jag så här bara ibland.

Inga kommentarer: