söndag 18 juli 2010

bildss..sshhh....tress...mmm? Suck.

Jag är superlat med att ta bilder denna sommar. Sen efteråt kommer jag på att "vitsi, det här kunde jag ha lagt ut på bloggen, ju". Som dagens frukost, en alldeles förträfflig portion youghurt (vitt) med Granny Smith-äpple (grönt), linfrökross (svart-brunt), gojibär (rött) och hackad mandel (brunspräckligt). Det såg mycket proffsigt och TV-kockigt ut, faktiskt. Får se om det går att återskapa och dokumentera någon annan gång, om jag bara orkar plocka upp kameran.

Men på allvar, detta är just ett praktexempel på hur överfulla våra liv är, det är så mycket innehåll och så mycket tid som går åt att det inte är klokt. Bildhantering. Ladda upp bilder på datorn. Sortera bilder. Säkerhetskopiera bilder (har jag ännu inte gjort). Namnge bilder. Lägga bilder i mappar. Ladda upp bilder på Facebook eller wherever. Och om man är riktigt entusiastisk: photoshoppa bilder. Vem, på allvar vem har tid med detta? Förutom de som har semester och inte har behov av att hålla datorn släckt hela semestern. Vilket jag har.

Val. Det handlar i sista hand om att göra val. Men ibland får jag lust att säga som Freddie: "I want it all, and I want it NOW".

Inga kommentarer: