söndag 25 april 2010

nytt i CD-hyllan

Sådärja, konsertrepertoaren är översatt till finska och svenska och programbladet ska vara klart på tisdag. Vi har minsann ambitioner här.

Det gick vilt till på min shoppingbrejk igår lördag. Jag hann till stan till halv fem så när jag hade ätit sushi var klockan fem, dvs. en timme före persiennerna rullar ner och alla går hem. Någon vits att ens börja se på kläder? Yra först en halv timme för att orientera sig bland allt nytt och börja sedan plocka ut kandidater och prova dem... öh tack, men nej tack. Istället gick jag raka vägen till Stockmanns musikavdelning och knas-shoppade musik:

-Life for rent av Dido
-Rockferry av Duffy
-Confessions on a dancefloor av Madonna
-Celebration av Madonna
-Pärlor av glas av Lisa Ekdahl
-The fame monster av Lady Gaga
-Nån CD av Rajaton vars namn jag inte kommer ihåg och som jag inte ids gå och kolla (och som tyvärr inte var så hott som jag trodde. Rajaton är... hur ska jag säga det... faktiskt, lite "begränsade". De gör typ samma låt om och om igen. Eller så var det bara fel dag för Rajaton. Bör inte uteslutas. Okej, okej, nu släpper jag sidospåret.)

Plus några DVD:n, bland dem serien Lost in Austen. Fyra fängslande, härliga delar. Pride and Prejudice with a major twist! När hertig Johan kom hem från slottet fanns det fem minuter kvar på sista delen och - åhå sidu bara: klockan var plötsligt långt över midnatt.

2 kommentarer:

Cam sa...

åh! jag älskar alla de där skivorna! förutom Lady Gaga, den har jag inte lyssnat på men jag skulle säkert älska den också, hon är ju bara helt bäst alltså!

kramoli :)

Prinsessan Heidi sa...

Jaaa, den är faktiskt bra! Jag köper musik jättesällan numera men när jag gör det så blir det desto fler skivor, och sådana som jag har velat ha länge :) Kram tillbaka vännen, hoppas du har det bra i våriga Köpenhamn!