tisdag 16 februari 2010

om konsten att vara seg

Ghhh... gu va trögt det går idag. Jag är helt kaputt. Tog visst ut mig lite i helgen med allt intensivövande och konserterande...

Av någon kosmiskt underbar anledning har jag ingen sånglektion idag... gissa två gånger vad jag har på mig just nu: vanliga kläder eller pyjamas och morgonrock?

Jag har dock, alltså hör och häpna för undrens tid äro icke förbi, fått såpass mycket jobb gjort idag att det inte är någon panik denna vecka. Mycket nöjd över detta.

Och nu kära vänner tänker jag ta mig själv i kragen, klä av mig morgonrocken och pjamssun, klä på mig diverse annat stuff och gå ut en stund. Detta fordrade denna strategiska lilla spark i baken; om det står så här i bloggen så är jag ju tvungen att gå ut på en promenad.

3, 2, 1... hupp!

Inga kommentarer: