måndag 15 februari 2010

Nörden har talat

Jo, körnörden här hej. Vi har haft konsert idag igen och det gick riktigt bra, mycket bättre än i lördags. Bra fiilis, riktigt bra. Efter två glas rödvin på Skolan tror jag att faktiskt att detta var en av de verkliga pärlorna. Får se om jag tycker samma imorgon efter en (förhoppningsvis) hel natts sömn.

Knepigt det här med proffskören. Kräver en massa egen tid för jag vill prkl kunna mina stämmor, kan kännas rent av lite rumpigt ibland, men när en konsert har gått bra så är det en enorm kick. När det känns som att kören faktiskt gör musik och inte bara läser noter. Oh, don't get me started med proffskörer... "problemet med proffskörer är att..." jo. Nej.

Nä, jag tänker nöja mig med att det här var en BRA keikka och det lämnade bra smak i munnen. Och härnäst får jag koncentrera mig helhjärtat på bara tre projekt istället för fyra. De e någå de.

Inga kommentarer: