torsdag 14 januari 2010

Ying och yang

Jag har en bra dag idag och detta måste dokumenteras för hittills har 2010 mest bestått av sömniga, trötta, halvskruttiga eller fullständigt pissiga dagar. Kalla det post-semestersyndrom, 30-årsangst, början-på-året-angst, PMS-angst, tröghetszombie-vill-int-angst eller vad ni vill. Jag kallar det inte för någonting utan konstaterar bara förnöjt att det håller på att gå över. Good riddance.

Att jag gillar dagar som denna. Låt oss kalla dem något, emmmm okej: "Heidis dagar för sig själv". Dagar då jag får göra allt i egen takt. Läsa bok till frukost, gå ut på en lång promenad före lunch, äta i lugn och ro med en bok eller framför tv:n, sitta och jobba efter lunch med klassisk musik i högtalarna. Bädda sängen, vika lite tvätt, diska undan och vara sådär allmänt huslig och pysslig mellan varven. Fullständigt trista och händelselösa dagar. Att jag NJUTER! De är nämligen den perfekta motvikten till den andra kategorin av dagar som vi kan kalla "Dagar då Heidi har en massa program och går på högvarv".

För många av det ena eller det andra funkar inte, det är en knepig balansgång ibland. Men när det fungerar så finns det inget bättre.

Inga kommentarer: