fredag 15 januari 2010

pladask

Igår gjorde jag mitt tappraste försök hittills att komma igång med hemmapilates igen. Jag kom så nära man egentligen kan komma. Tog fram DVD:n, satte in den i vårt nya fancyga system som jag ännu inte riktigt bemästrar, försökte trycka på lite knappar. Nada. Okej då, provade på datorn. Först på den ena, sedan den andra. Gick av någon anledning inte. Jaha, får väl göra det utan DVD då. Bredde ut mattan, satte mig på den, intog position...

...och sade AAAJJJ! För jag blev med ens påmind om det lilla fallet från cykeln en vecka sedan (jo, igen) då jag landade på hård is med baken före. På riktigt, hur många gånger ska jag behöva slå mig gul och blå innan jag lär mig att inte tvärbromsa i halt före?

Morsan skrev nyligen något om att falla av en häst och få värk i svanskotan. Det är ju precis vad jag har nu. Kosmiskt värre.

Inga kommentarer: