torsdag 7 januari 2010

Om konsten att...

I vår serie "Om konsten att..." är det nu dags för konsten att se sanningen i vitögat.

Lägesanalys: nyss hemkommen från resa. Resebudgeten höll (jo, den höll faktiskt denna gång). Här hemma är det rea. Jag är sugen på rea. Jag har just nu lite pengar kvar. Mera på kommande, tack och lov. Har dock planerat att bli vuxen på riktigt och försöka spara, ens lite. Pengar behövs för en hel massa allt möjligt förutom reashopping. Som mat och, öh, försäkringar och stuff.

Faktum nr. 1: jag har faktiskt redan shoppat under resan. Och inte så lite heller.

Faktum nr. 2: det är jädrans svårt att shoppa bara en eller två grejer. Plagg och bälten och smycken och väskor bara fastnar i händerna som kardborrar på ylle. Känner någon igen sig?

Faktum nr. 3: det går att dra många paralleller mellan sockerberoende och shoppingberoende. För mig funkar personligen total abstinens bättre än alla andra varianter.

Ssssååå...

Suck, okejdå. Ingen reashopping.

Förutom på IKEA, IKEA räknas inte. Och bokrean, samma sak. Och om jag behöver basplagg. Och musik och filmer. Men i övrigt, ingen reashopping!

Inga kommentarer: