onsdag 6 januari 2010

om konsten att välja tidpunkt för att starta socker- och brandystrejk

Alltså snacka om trög start. Noll flyt. NOLL. Jag vill minnas att vi förnöjt konstaterade att "som tur har vi två dagar efter resan då vi kan vila ut ordentligt och mjuklanda i vardagen" och jovisst känner jag mig helt urbortskämd eftersom jag kunde ta ledigt hela måndagen plus att jobbet den här veckan inte kan kallas för rymdvetenskap precis, men... KOM IGEN. Håller jag liksom muka på att bli gammal eller WTF?

Njäe, jag tror faktiskt inte att jag håller på att bli gammal. Alls. Tvärtom så tror jag att jag håller på att revertera till en otålig tonåring som tycker att allt är orättvist och fel och att det är synd om mig så in i helsike. Med andra ord har jag PMS. Och så har min teddybjörn till man kittlat mig på rumpan i sömnen igen så jag inte fick sova. Gulligt men... fäck.

Vill ha seriösa mängder chokladglass och brandy ikväll. Kan inte få. Varför? För att mitt alter-ego, den glada lyckliga modiga flickan utan pms, bestämde att hålla socker- och brandystrejk fram till februari. Seriously. FÄÄÄÄCK*!

*Den som av någon anledning har dragit den slutsatsen att jag har det dåligt kan vara helt lugn: jag har det egentligen helt bra. Läs nästa inlägg så får ni se. Gillar bara lite dramatik ibland. Just call me a drama queen.

Inga kommentarer: