lördag 9 januari 2010

fusk is my middle name

Socker- och brandystrejken fortsätter. Tjugotvå dagar kvar. Jag roade mig själv med att bläddra i kalendern och räkna dagarna en för en med fingret. Litet tips för mina trogna läsare: Heidi är inte riktigt sig själv den här månaden.

Detta är egentligen en fuskstrejk för det finns allt möjligt som är tillåtet: vin, mörk choklad och honung till exempel. Lite som att inte få shoppa kläder medan IKEA och bokrea är helt tillåtet. För det är inte samma sak, helt enkelt. Detta påstår alltså tjejen som skulle spara i år.

För att fira att jag hade klarat årets första arbetsvecka beslöt jag faktiskt att slå till och åka till IKEA igår. Ensam, första gången ever. Därmed stod jag först tjugo minuter och skrapade bort is från bilen, något som min karl brukar klara av på fem, varefter jag åkte på glashala vägar i rusningstrafik till det blågula varuhuset. Men jag kan inte påstå att jag inte hade roligt. Tjopp dit for hundratjugo euro och jag som bara skulle ha vissa saker, jag hade tillochmed en LISTA.

Okej, klockan är över halv fyra vilket innebär att det för länge sedan upphörde att vara okej att sitta oduschad i morgonrock. T.o.m. det rosslande flunsvraket till karl som bor här inledde dagen med en dusch. Anar dessutom att det är jag som ska se till att vi äter något idag. Anar vidare att detta förutsätter ett besök i butiken. Varraspizza utan ost blir knappast någon hit, liksom.

Inga kommentarer: