fredag 20 november 2009

smått onödiga funderingar

Det värsta med november:

(oh, where do I BEGIN?)

Nä, jag ändrade mig. Not worth it.

Insåg bara nyss att det som får november att funka för mig är Adventskonserterna och övningarna med kören. Åtminstone hittills. Angst inför nästa år, alltså.

Inte så att jag ångrar beslutet att sluta, nej. Jag bara undrar i förväg vad jag ska hitta på för att göra november drägligt. Bäst att börja fundera genast, tänker jag. Gee, why worry tomorrow when you can start today? Sheesh.

3 kommentarer:

jro sa...

Tja, man kan planera in små resor till Helsingfors för brunscher eller fester med goda vänner, det lyser upp! :) Jag brukar alltid plocka fram nån lysande julprydnad ren i november för att få mys och ljus. Så kan man ägna lediga stunder åt att boka in alla julkonserter man ska på i december. man kan baka och mysa med tända ljus, ha filmmaraton (=att dra nytta av mörkret!). Och sånt. Med andra ord, försöka njuta av allt det man inte hinner med under sommaren. Och ett av de viktigaste kodorden är vänner! :)

Cam sa...

jag har en ännu bättre idé: du bokar in en resa till köpenhamn vetja! man kan brucha med goda vänner även där ;)

Prinsessan Heidi sa...

Ni är härliga :)Word Johanna, kodordet är definitivt vänner och jag har tur som har så många fina sådana!