lördag 28 november 2009

feelgood moment

Jag har just varit hos frissan och sen lekt fotomodell i en studio i nästan en timme. Varför just idag? Därför att just denna dag är en dag jag vill föreviga. Ikväll ger vi adventskonsert nr 2 i en fullsatt domkyrka. Det är mitt sista år i kören och jag har den stora äran att dirigera, en av mina högsta drömmar. På en konsert som för mig är en av årets höjdpunkter. I en domkyrka som är min favoritbyggnad i hela världen. Därefter blir det hejdundrande julfest med vänner, sång och rajtan-tajtan i kvadrat. Många anledningar att vara glad och tacksam och lycklig och så här die-hard-positiv som jag är just nu.

Plus att detta med studiofotografering har varit en av mina hemliga fåfänghetsdrömmar sedan tonåren. Hemlig as in lite
bortglömd redan. Men den fanns där, jovars.

Och vet ni vad: det känns otroligt bra när en dröm går i uppfyllelse, men när flera drömmar går i uppfyllelse samma dag känns det fanimej helt OVERKLIGT!


1 kommentar:

Stina sa...

hurra! och tack för en alldeles fantastisk konsert. Såg dej inte i kyrkan, men tack! *varm i själen* kraam!