onsdag 28 oktober 2009

Hosta, The Trilogy, sista delen

Low point igår morse: trodde, tyckte, anade att jag skulle kunna gå till hälsovårdscentralen för att visa ett jobbigt födelsemärke som ska bort. Jag hade ju tid bokad, jag skulle ju dit då. Sätter mig i vänthallen och tycker att jag är smart när jag har tagit med en påse Carmoliskarameller att suga på, så att jag inte ska börja hosta mitt i undersökningen. Tar en karamell på förhand, just to be on the safe side. Värsta misstaget. VÄRSTA hostattacken. Inser efter några sekunder att jag inte kan sitta här bland alla människor, röd som en tomat, tårögd och eländig, och låta som om jag håller på att dö. Lyckas hitta en toalett, hostmaraton, missar min tid. Bara att snopet gå hem och medge att det inte var någon god idé.

Men som i alla goda trilogier händer det något bra i den sista delen: Jag har sovit några timmar i natt. Helt hostfritt. Fatta vad jag är glad. Framsteg! Lyckades ligga helt vågrätt och andas ut och in och sova fram till fyra på morgon, sen var det dags att hosta lite. Det där med att ligga vågrätt är en stor triumf, bara så ni vet.

Har egentligen inget annat att berätta, mitt liv är tråååkit just nu för jag är syyyk. Gårdagens program bestod av att inse att jag
måste ta lite sjukledigt, avboka allt program, titta på favorittrilogin Star Wars - The empire strikes back och Return of the Jedi (på tal om trilogier), baka en kladdkaka och andas in ånga med Vicks Vaporub mellan varven, titta på lite mera TV, avrunda kvällen med pasta och kladdkaka i sällskap av J och filmen Splash från hårdskivan.

Dages program: se ovan. Kanske lite jobb om jag orkar. Kanske en sväng ut i friska luften, om jag orkar. Kanske lite stickning, om jag orkar och ids. Detta är en kanskedag.

Inga kommentarer: